Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Verksamhetsstöds uppdrag

Ekonomichef/chef för verksamhetsstöd & vice VD, Daniel Arefalk, berättar om avdelningens uppdrag och fokusområden, vilka roller som jobbar inom avdelningen och om vad hon tycker kännetecknar Tornberget som arbetsgivare.

Vad jobbar ni med på avdelningen verksamhetsstöd?

- Vi stöttar företagets verksamhet och våra kollegor genom vårt arbete inom våra ansvarsområden.
- Vi stöttar också genom att vi ansvarar för administration inom vissa områden och är med och driver utveckling av den struktur som finns i form av processer, IT-system, verksamhetslednings- och kvalitetssystem mm.

Vilka roller arbetar inom verksamhetsstöd?

- Hos oss arbetar ekonomer och specialister inom områdena IT, systemförvaltning, miljö- och kvalitet, administration, kommunikation samt registratur och arkiv.

Vad behöver man ha för utbildning och/eller egenskaper för att jobba på avdelningen?

- Utbildningskravet varierar med vilken roll man har, men för oss alla gäller att man har som mål att underlätta för andra och dela med sig av sina kunskaper.
- Gärna att man dessutom gillar att samarbeta och har förmåga att skapa bra relationer.

Nämn några fokusområden som är extra viktiga för dig och din avdelning i ert arbete. 

- Just nu pågår bl a en flytt och översyn av vårt verksamhetsledningssystem till SharePoint.

- Vi har också startat upp planering för hur Tornberget skall möta ny lagstiftning (CSRD) inom hållbarhetsområdet, vilken vi kommer att rapportera enligt för räkenskapsåret 2025.

Vad tycker du kännetecknar Tornberget som arbetsgivare?

- Den stora öppenheten – på Tornberget månar man verkligen om att sprida information och att alla ska kunna ta del av vad som är på gång.

Denna intervju uppdaterades senast i juni 2024

Senast uppdaterad: 27 juni 2024