Lediga tjänster - fastighetsförvaltare

Vår fastighetsavdelning växer och vi söker därför flera fastighetsförvaltare. Är du en engagerad, ansvarsfull, självständig och social fastighetsförvaltare som värderar samarbete och vikänsla högt? Känner du både yrkesstolthet och arbetsglädje? Härligt, då hoppas vi att du vill komma till oss och bidra till vår vision att ”skapa rum där människor trivs, utvecklas och mår bra”! På Tornberget är vi lite extra stolta över vår kompetens och serviceanda som vid alla kundundersökningar hittills nått den absoluta toppen i Sverige.

Om tjänsten

Du kommer att tillhöra vår fastighetsavdelning tillsammans med ca 25 andra kollegor som består av fastighetsförvaltare, biträdande förvaltare, fastighetstekniker, kundservicemedarbetare, förvaltningssamordnare, biträdande fastighetschef samt en fastighetschef. Som fastighetsförvaltare på Tornberget har du en nyckelroll och kommer att samverka mycket med Tornbergets övriga avdelningar och kompetenser inom t ex ekonomi, projekt, tekniska installationer, driftsfrågor mm. Du kommer också att få delta i bolagets utvecklingsarbete och dela med dig av dina erfarenheter och kunskaper.

Tornberget inför ett nytt arbetssätt med Team där fastighetsförvaltaren är teamledare. Vi utökar samtidigt med ytterligare distrikt och team och söker därför fler fastighetsförvaltare. Som teamledare har du en arbetsledarroll och leder det dagliga arbetet för teamet som består av dig, en biträdande förvaltare och en fastighetstekniker.

Jobbet innebär bl a att du ansvarar för

  • Det affärsmässiga ansvaret för tilldelade fastigheter

  • Arbetsledande ansvar för ditt team och ett övergripande ansvar för teamets uppdrag

  • Underhållsplanering och hyresgästkontakter

  • Genomförandet av mindre underhållsprojekt

  • Investeringar

  • Viss uthyrning

  • Budget och prognosarbete

  • Ramavtal

Om dig

Tjänsten passar dig som har en god samarbets- och initiativförmåga och en hög grad av servicekänsla. Du är bra på att skapa goda relationer och på att planera och genomföra arbete tillsammans i samverkan med kollegor, entreprenörer och hyresgäster. För oss är det viktigt att dina personliga egenskaper och värderingar stämmer överens med vår värdegrund.

Dina kvalifikationer

  • Lämplig utbildning för dig som söker tjänsten är högskoleingenjör med inriktning bygg och/eller arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning och/eller byggprojektledning.
  • Du är van att arbeta digitalt och en van IT-användare
  • Du har minst B-körkort
  • Du talar och skriver svenska flytande.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av en arbetsledande roll.
  • Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet eller annan politikerstyrd organisation så, likaså om du har kunskaper om LOU.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en välkomnande och öppen arbetsplats där samarbete och utveckling står i fokus – både på individ- och bolagsnivå. Vi är certifierade i den världsomspännande arbetsplatsundersökningen Great Place to Work. Du ges tillgång till företagshälsovård och generösa friskvårdsförmåner och vi erbjuder möjlighet till flexibel arbetstid och distansarbete. Vår arbetstid är rökfri. Tornberget tillämpar provanställning.

Ytterligare information om tjänsten lämnas av Robin Lindberg, fastighetschef, telefon 08-606 90 00 (växel).

Sök tjänsten

Välkommen med din ansökan innehållande CV, referenser och löneanspråk senast den 4 december till: registrator@tornberget.se – märk din ansökan med dnr TB 2022-01066

Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

Senast uppdaterad: 18 november 2022